Op een camping is er altijd wel wat te beleven. Camping El Molino heeft zijn gesprekspunt bij het hek naar het strand. Praatje weer, is altijd vaste prik. Ook de vreemdste praatjes zijn natuurlijk niet van de lucht, maar ook dat hoort bij het ‘klappen’. Uiteraard wordt er ook veel gelachen.


Columns van vóór 2013 staan op:

http://rens.vanadrighem.com/columns_uit/Klaphek_Index.html

zondag 7 juni 2015

Opwinding

BLOOTVLUCHTELINGEN
Dat ik dit nog mocht meemaken op mijn leeftijd.
Aan het eind van de middag was er eindelijk eens wat spectaculairs te beleven. Aan het verlaten strand waar ik een kijkje ging nemen, kwam een wel héél bijzondere boot aan. Een boot die vol zat met ontklede, blote vrouwen. Landen bootvluchtelingen dan ook al aan de Costa Brava en op zo'n manier nog wel. Dat kan toch niet waar zijn?, vroeg ik mij af. Het was me wel direct duidelijk dat dit geen vluchtelingen uit Afrika waren. Het was wel klip en klaar dat het BLOOTVLUCHTELINGEN waren.



Dat de foto niet helemaal scherp is zal door de opwinding komen.
Je leest of hoort vaak dat bootvluchtelingen verkleumd aankomen. Ik had ze dan ook graag willen opvangen en allemaal warm willen wrijven, maar ze waren alles behalve verkleumd. Maar dat krijg je met dit weer. Jammer, want ik had het heerlijk gevonden een goede daad te verrichten en mij van mijn welwillende kant laten zien. Aan de andere kant kon ik van geluk spreken, want zonder de speciale pretpannenkoeken van Annekes pannenkoekenpalijs had ik maar weinig of niks kunnen klaarmaken, dat begrijpen jullie wel. Een geluk bijeen ongeluk dus.

Zo snel als dat het bootje bijna aanspoelde, was het door de stroming ook weer afgedreven de grote zee op en verdwenen de bloteriken achter de eilanden. Misschien dat ze daar aan lagerwal geraakt zijn. 
Uw Razende Reporter

1 opmerking: