Op een camping is er altijd wel wat te beleven. Camping El Molino heeft zijn gesprekspunt bij het hek naar het strand. Praatje weer, is altijd vaste prik. Ook de vreemdste praatjes zijn natuurlijk niet van de lucht, maar ook dat hoort bij het ‘klappen’. Uiteraard wordt er ook veel gelachen.


Columns van vóór 2013 staan op:

http://rens.vanadrighem.com/columns_uit/Klaphek_Index.html

dinsdag 16 juni 2015

Likken

INVALLENDE DOOI
Fiets ik vanmiddag halverwege op de Kalverstraat, word ik aangehouden door een mevrouw. ,,Hallo meneer, u weet nogal veel hoor ik. Mag ik wat vragen?'' Natuurlijk, vragen mag altijd is mijn antwoord. Maar of ik zoveel weet betwijfel ik. ,,Ja, ik lees altijd het Klaphek en nu heb ik het volgende probleem. Ik heb net 48 van die lekkere ijsjes in een punthorentje gekocht en nu hoor ik dat er morgen geen stroom is op de camping. Klopt dat,'' vraagt ze vertwijfelt en met een onderkoelde stem. 
Ik kon niet anders antwoorden dan dat er inderdaad morgen (woensdag de 17e) van 7.30 tot 11.30 uur geen stroom is op heel de camping, wegens werkzaamheden van de elektra maatschappij. Als je dan een diepvries hebt die alleen op 220 volt werk, heb je een probleem. Dan valt de dooi in, of je dat nou leuk vind of niet. En dat is het geval bij die mevrouw en haar gezin dat uit drie personen bestaat. Een oplossing voor dit probleem is voor mij als simpele Reporter moeilijk te geven. 

Ik kon haar dan ook niet anders adviseren dan de ijsjes maar op te eten. 
Het is te hopen dat het gezin niet misselijk is geworden van al dat gelik, want het komt neer op 16 ijsjes per persoon.

Uw Razende Reporter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten