Op een camping is er altijd wel wat te beleven. Camping El Molino heeft zijn gesprekspunt bij het hek naar het strand. Praatje weer, is altijd vaste prik. Ook de vreemdste praatjes zijn natuurlijk niet van de lucht, maar ook dat hoort bij het ‘klappen’. Uiteraard wordt er ook veel gelachen.


Columns van vóór 2013 staan op:

http://rens.vanadrighem.com/columns_uit/Klaphek_Index.html

zaterdag 21 september 2013

Betrapt

OP HETERDAAD

Gisterenmorgen kwam ik bij toeval al fietsend op de Kalverstraat, achter dat mannetje met die rode korte broek te rijden. In zijn linker hand zag ik duidelijk wat stokjes, een sleutelhanger en een papieren briefje. Zo… dacht ik. Die kan me niet meer ontsnappen! En ja hoor,….. wat ik al dacht. Hij fietste zonder om te kijken rechtstreeks naar mijn camper nabij het klaphek, gooit onverschillig zijn handel op het grondzeil en draait zich om, om aan zijn kuierlatten te trekken. Hevig geschrokken kijkt hij mij aan met een verwarde knalrode bietenkop. ,,Zo,…. dat is op heterdaad'' zeg ik en wilde hem in zijn kraag grijpen. Maar wat een pech,…. hij had alleen zijn rode korte broek aan. En om zo'n stopnaald dan in zijn half verbrandde rode nek te pakken, leek mij ook geen optie dus liet ik hem er maar vandoor gaan. En zonder om te kijken, met het schaamrood op de kaken en zijn staartje tussen de benen verdween de gulle gever met een bloedgang naar zijn caravan. 

Het zal mij benieuwen of we nu van al dat Chinese aanmaakhout en die sleutelhangers met penningen voor boodschappenwagentjes verlost zijn.
Anders moet ik misschien toch maar eens een stokje tussen zijn spaken steken.


Uw razende Reporter

2 opmerkingen:

  1. Dit weekend is het "piratenweekend" in L'estartit. De winkels en de straten zijn versiert en er zijn optochten. Er kwam vanavond ook een soort Libertatis voorbij, althand er was iemand die leek op Jo Stabler en ook Adam v/d Vlucht met zijn hoempapa. Ook tussenin meende ik Corretje Hoogstraten te herkennen in het donker maar die leek toch wel wat ondergedoken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan was Libertatis wel erg ver van huis. Was 'Poesie' met zijn grote trom er niet bij, en Leen Heijndijk? Dat zal wel niet want die zijn allang hemelen.

    BeantwoordenVerwijderen